Digital markedsføring

Digital markedsføring  er noe vi alle har fått et visst forhold til. Spørsmålet som kommer igjen og igjen hos mange er hvordan man skal implementere dette til sin bedrift på best mulig måte. Etter ca 5 år i netthandelsbransjen har vi erfart at det er stor forskjell på hvordan man må markedsføre seg på nett for å nå sin målgruppe best mulig. Er det for eksempel verdt å bruke mye penger på en generell goodwill/branding-kampanje eller en ren «likes»-annonse?

Hva gir best avkastning på annonsekronene?

Dette er en markedsførers våte drøm, nemlig å finne den optimale pengebruken til en bedrift slik at de oppnår best avkastning på annonsekronene som er investert. Dette er noe vi brenner for og noe vi ser på dag ut og dag inn. Det vi har erfart gjennom flere år er at informasjon er nøkkelen. Dette vil si at den som innehar den mest presise informasjonen om sine kjernekunder vil sannsynligvis vinne på sikt. I dagens markedsføringskanaler kan man spisse alt til minste detalj og oppnå helt rå konverteringsrate gjennom god informasjonsinnhenting om sine kunder. Dette krever en stor mengde arbeid, men dette er noe av det vi mener gir best avkastning på sikt!

Hvor skal jeg markedsføre meg?

Skal jeg satse på Google Adwords? Hva er egentlig forskjellen på Instagram og Facebook ift annonsering?

Dette er mange av spørsmålene vi får som markedsførere. Det finnes intet eksakt svar på dette, og er veldig avhengig av hvilken bransje du er i. Det som er viktig for enhver aktør er å identifisere målgruppen sin og deretter se hvilke alternativer som foreligger hos de ulike markedsføringskanalene. For eksempel vil Facebook være en meget god kanal for tilbudskampanjer relatert til forbruksvarer, mens Google kan være best til spisset søk på nisjeprodukter.

Det kan være veldig vanskelig å navigere i jungelen av markedsføringskanaler. Vi i DigitalProfilering har kjernekompetanse på dette feltet og er ikke langt unna om du ønsker en uforpliktende samtale. Klikk HER for å kontakte oss.

Vi hører fra deg 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

* Obligatorisk

*

Ok

Scroll to top

Kontakt oss i dag!